5. „Pamätám si, keď si sa naučil/a…“
Keď sa dieťa snaží osvojiť si novú zručnosť, môže mať pocit, že mu to nejde. Pripomenutie predchádzajúcich úspechov – napríklad ako sa naučilo bicyklovať alebo viazať šnúrky – mu pomôže uvedomiť si, že aj náročné veci sa dajú zvládnuť.
6. „Potrebujem tvoju pomoc“
Ak rodičia požiadajú dieťa o pomoc, dávajú mu tým najavo, že je dôležité a schopné. Napríklad ho môžu požiadať, aby pomohlo vybrať darček pre kamaráta alebo ukázalo, ako sa hrá jeho obľúbená hra. Dieťa si tak buduje sebavedomie a pocit užitočnosti.
7. „Vyzeráš smutne, povedz mi o tom“
Emocionálna inteligencia je kľúčová pre dospelý život. Namiesto toho, aby rodičia dieťa okamžite utešovali, mali by mu dať priestor vyjadriť, čo cíti. Ak povie napríklad „Som hlúpy/á“, netreba ho hneď presviedčať o opaku, ale opýtať sa „Prečo si to myslíš?“. Takáto komunikácia pomáha dieťaťu pochopiť a spracovať vlastné pocity.

Slová, ktoré formujú budúcnosť
Maria Montessori verila, že rešpekt, láska a správna komunikácia sú základom zdravej výchovy. Rodičia môžu jednoduchými vetami podporiť sebavedomie detí, naučiť ich vytrvalosti a pomôcť im lepšie sa vyrovnať s emóciami. Ak sa tieto slová stanú súčasťou bežnej komunikácie, môžu mať dlhodobý pozitívny vplyv na detský vývoj.